مركز نوآوری بازی كامپیوتری در دانشگاه اصفهان راه اندازی میگردد

مركز نوآوری بازی كامپیوتری در دانشگاه اصفهان راه اندازی میگردد

انجمن پارسیان: رییس دانشگاه اصفهان اظهار داشت: این دانشگاه در صدد تاسیس و راه اندازی مركز نوآوری صنایع سرگرمی و بازی های كامپیوتری با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.


هوشنگ طالبی روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اضافه كرد: دانشگاه اصفهان در زمان حاضر دارای یك مركز تخصصی بازی های كامپیوتری است و با عنایت به ظرفیت های خوبی كه دارد، این مجموعه گسترش یافته و به مركز نوآوری صنایع سرگرمی تبدیل میگردد.
وی اظهار نمود: در این مركز ایده های جدید، خلاقانه و نوآورانه در زمینه صنایع سرگرمی همچون بازی های كامپیوتری، شبیه سازی، پویانمایی (انیمیشن) و واقعیت مجازی كه مبتنی بر دانش و پژوهش باشند، مورد حمایت قرار گرفته و به محصول برای عرضه به بازار تبدیل میگردد.
طالبی به سفر روز گذشته معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری به اصفهان و بازدید از مركز تخصصی بازی های كامپیوتری این دانشگاه اشاره و اظهار داشت: معاون رییس جمهوری در این بازدید برای پشتیبانی از مركز نوآوری صنایع سرگرمی قول مساعد داد.
وی همین طور به بازدید معاون علمی و فناوری رییس جمهوری از مراكز رشد و كارآفرینی دانشگاه اصفهان اشاره نمود و اضافه كرد: سورنا ستاری در این بازدید در جریان قراردادهای این مراكز با سرمایه گذاران، سازمان ها و صنایع مختلف قرار گرفت.
رییس دانشگاه اصفهان با اشاره به اینكه بعضی از محصولات هسته های فناور و شركت های دانش بنیان مستقر در این مراكز به مرحله قرارداد با سرمایه گذار و تولید رسیده است، گفت: بعضی از این محصولات شامل ربات توانبخشی زانو، دستگاه های فوتراپی و زخم پوشی آلژینات عسل است.
۳۰ واحد فناور در دانشگاه اصفهان در حال فعالیت هستند.
رییس مركز بازی های كامپیوتری دانشگاه اصفهان باز در این باره به ایرنا اظهار داشت: این دانشگاه از سال 92 به عرصه بازی های كامپیوتری وارد شد و از سال 95 با راه اندازی این مركز با حمایت ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، برنامه های آن به صورت جدی دنبال شد.
جواد راستی اضافه كرد: این مركز دارای سه هسته اصلی ' آموزش و توانمندسازی '، ' فناوری، تولید و تحلیل محتوا ' و ' كارآفرینی و توسعه كسب و كار اجتماعی' است اما با عنایت به گستره بخش صنایع سرگرمی و ظرفیت های فراوان آن در جهت جذب مخاطب و ثروت آفرینی، در صدد تبدیل این مجموعه به مركز نوآوری هستیم.
وی با اشاره به اینكه در این مركز در زمینه های بازی های كامپیوتری، پویا نمایی ( انیمیشن)، واقعیت مجازی، واقعیت تركیبی، شبیه سازی و بازی های فیزیكی كارهای آموزشی، پژوهشی، كارآفرینی و نوآوری انجام می شود، اشاره كرد: آزمایشگاه تخصصی و كلینیك بازی درمانی باز در این مركز راه اندازی خواهد شد.
راستی اشاره كرد كه در صورت تامین اعتبارهای لازم، مركز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان تا اختتام امسال راه اندازی میگردد.
طبق اعلام مركز تحقیقات بازی های دیجیتال، تعداد گِیمرهای ایرانی حدود 28 میلیون نفر یعنی 35 درصد جمعیت كشور است و این حوزه بازار مصرفی بزرگی دارد.
طبق گزارش ها از میزان 9 هزار و 200 میلیارد ریال كل درآمد بازار بازی های دیجیتال ایران در سال 1396 حدود پنج هزار و 250 میلیارد ریال سهم سخت افزار و حدود سه هزار و 950 میلیارد ریال سهم بازی است.
در میان بازی ها باز بازی های مبتنی بر تلفن همراه با سهم حدود سه هزار میلیارد ریال در رده نخست و سپس آن بازی های كنسولی و بازی های كامپیوتر ‎ای همچون بازی هایی هستند كه توسط خریداران ایرانی تهیه شده اند.
3011/ 6022


1397/10/23
13:32:18
5.0 / 5
4384
تگهای خبر: آموزش , تحقیقات , تخصص , توسعه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
انجمن پارسیان Parsian Forum