امكان استعلام مكاتباتی سایر دستگاه ها از تأمین اجتماعی به صورت برخط

امكان استعلام مكاتباتی سایر دستگاه ها از تأمین اجتماعی به صورت برخط

به گزارش انجمن پارسیان مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت: با تکمیل طرح ۳۰۷۰ اقدامی اصولی برای ارتقاء سامانه های الکترونیکی سازمان تأمین اجتماعی صورت می گیرد و با توسعه این خدمات استعلام مکاتباتی سایر دستگاه ها از تأمین اجتماعی هم به صورت برخط قابل انجام خواهد بود.


به گزارش انجمن پارسیان به نقل از ایسنا، دکتر مصطفی سالاری در جلسه هفتگی بررسی وضعیت خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی که با عنوان طرح ۳۰۷۰ درحال اجرا است؛ اظهار نمود: سرویسهای ۳۰ گانه ای که در طرح ۳۰۷۰ برای غیرحضوری شدن آنها برنامه ریزی کرده ایم را طی هفته های آینده تکمیل خواهیم کرد اما پایش و ارتقاء دائمی این سرویسها و رفع مشکلات احتمالی فرآیندی دائمی است.
سالاری اضافه کرد: از امروز هر کدام از استانها مسئولیت بررسی دقیق و همه جانبه شرایط یکی از سرویسهای غیرحضوری را برعهده خواهند گرفت و مدیران استانها بعنوان مطالبه گر و مسئول پیگیری برای رفع اشکالات و ارتقاء این سرویس ها مسئولیت بسیار مهمی برعهده دارند.
وی مشخص شدن حیطه وظایف و فعالیتهای واحدهای مختلف در رابطه با فناوری اطلاعات را از اقدامات صورت گرفته برای ارتقاء خدمات غیرحضوری برشمرد و اظهار داشت: شرکت خدمات ماشینی تأمین بعنوان مجری خدمات غیرحضوری مسئولیت نمایندگی این سازمان در پیشبرد خدمات را برعهده دارد و اختیار به کارگیری نیرو و یا همکاری با سایر شرکتها را برای پیشبرد برنامه ها خواهد داشت.
سالاری افزود: واحدهای تخصصی ستادی سازمان تأمین اجتماعی هم سیاستگذاری و نظارت بر حسن اجرای برنامه ها را برعهده دارند و نظارت این واحدها بر شرکت تأمین به مفهوم مداخله و سلب آزادی عمل این شرکت نخواهد بود.
وی تاکید کرد: شرکت خدمات ماشینی تأمین در کنار اختیارات و آزادی عملی که دارد باید اصلاحات لازم را صورت دهد و مأموریت های کلان سازمان را برعهده بگیرد و جزئیات کارها با صلاحدید شرکت صورت خواهد گرفت.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از ایجاد داشبورد مدیریتی برای مدیران استانی این سازمان اطلاع داد و اظهار داشت: مدیران استانی می توانند وضعیت خدمات غیرحضوری عرضه شده به جامعه تحت پوشش را به صورت مستمر کنترل کرده و تمهیدات لازم را برای رفع اشکالات احتمالی و توسعه خدمات غیرحضوری اتخاذ کنند.
سالاری روند رو به بهبود و ارتقاء خدمات غیرحضوری را امیدوار کننده ارزیابی کرد و اضافه کرد: با تداوم این روند انتظار داریم در آینده نزدیک سرویسهای غیرحضوری سازمان به بهترین نحو در خدمت مردم قرار گیرند.
در این نشست مدیران ستادی و استانی سازمان تأمین اجتماعی هم به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود در زمینه اجرای طرح ۳۰۷۰ پرداختند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، برپایه طرح ۳۰۷۰ که طی ماه های اخیر در سازمان تأمین اجتماعی شروع شده است به مرور ۳۰ خدمت غیرحضوری به جامعه تحت پوشش تأمین اجتماعی شامل بیمه شدگان، کارفرمایان و بازنشستگان عرضه می شود و با تکمیل این طرح حدود ۷۰ میلیون رجوع حضوری به شعب تأمین اجتماعی کاسته می شود. این خدمات از راه درگاه خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی به نشانی es.tamin.ir در دسترس قرار دارند.





منبع:

1399/12/04
13:46:43
0.0 / 5
904
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳
انجمن پارسیان Parsian Forum