كارهای آموزش و پرورش استثنایی در روزهای كرونا

كارهای آموزش و پرورش استثنایی در روزهای كرونا

انجمن پارسیان: رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از اجرای320 هزار ساعت آموزش مجازی (منزل محور و فرد به فرد) توسط 22 هزار و500 نفر از كادر اداری، مدیران و معلمان خبرداد.


به گزارش انجمن پارسیان به نقل از ایسنا، سید جواد حسینی در نشست شورای راهبری سازمان آموزش و پرورش استثنایی به تشریح کارهای آموزشی صورت گرفته شده در روزهای کرونا پرداخت و اظهار داشت: اجرای۳۲۰ هزار ساعت آموزش مجازی (منزل محور و فرد به فرد) توسط ۲۲ هزار و۵۰۰ نفر از کادر اداری، مدیران و معلمان آموزش و پرورش استثنایی، تشکیل ۱۰ هزار گروه مجازی در ۲ هزار مدرسه استثنایی و مدارس تلفیقی، ایجاد پایگاه و مدرسه مجازی در ۷ استان، تهیه و تدوین ۴ فیلم ۱۰۰ واژه و عبارت به زبان اشاره وآموزش و مشاوره بوسیله مراکز راهنمایی و مشاوره و ۷۴۱ مرکز مشکلات ویژه یادگیری همچون کارهای آموزش و پرورش استثنایی در روزهای کروناست.
وی ادامه داد: آموزش به بیش از ۴۲ هزار دانش آموز تحت پوشش طرح تلفیقی- فراگیر، ایجاد پارلمان مجازی معلمان و پارلمان مشورتی مجازی اولیاء، آموزش به ۹۰ هزار نفر از اولیا بوسیله ۲۵ هزار ساعت مشاره تلفنی و برگزاری ۲ هزار و ۴۷۶ ساعت آموزش نکات بهداشتی از دیگر فعالیت ها است.
حسینی با اعلان اینکه پس از راه اندازی شبکه آموزشی شاد تمرکز سازمان آموزش و پرورش استثنایی نیز بر ارائه آموزش ها در این شبکه قرار گرفت اظهار نمود: کارگروهی در ستاد و آموزش و پرورش استثنایی برای نظارت، بهبود کمی و کیفی آموزش در شبکه شاد تشکیل شده است و در همین راستا ۵ استودیو ضبط فیلم و صدا در استان های کشور جهت تولید محتوای آموزشی استاندارد به راه افتاده است.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان آمار تحلیلی فعالیت آموزش و پرورش استثنایی در شبکه شاد اظهار نمود: تمامی ۲ هزار و۷۵۰ مدرسه استثنایی ثبت شده در سناد عضو شبکه شاد شده اند و ۴۴ هزار و ۷۶۰ معلم درس از ۶۰ هزار و ۹۵ معلم درس ثبت شده در سناد معادل ۷۳.۴ درصد معلم درس ها عضو شبکه شاد شده اند.
وی ادامه داد: استان های خراسان شمالی، کرمانشاه، قم، بوشهر، چهار محال بختیاری و خوزستان به ترتیب بهترین عملکرد در عضویت معلم درس در شبکه شاد را داشته اند.
حسینی با اشاره به تعداد کلاس درس های تشکیل شده در شاد اضافه کرد: از ۱۱ هزار و ۳۵۶ کلاس درس ثبت شده در سناد۹ هزارو۷۶۰ کلاس درس معادل ۸۵.۹ درصد در شاد تشکیل شده است و استان های خوزستان، همدان، البرز، قم، کرمانشاه و لرستان به ترتیب بهترین عملکرد دراین زمینه را داشته اند.
وی ادامه داد: از ۶۸ هزار و ۸۰۴ دانش آموز ثبت شده در سناد ۳۴ هزار و ۸۶۵ دانش آموز استثنایی معادل با ۵۰، ۷ درصد عضو شبکه شاد شده اند که استان های همدان، خوزستان، خراسان شمالی، لرستان و هرمزگان بهترین عملکرد را دراین زمینه داشته اند.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی اظهار داشت: مدارس دوره اول و دوم متوسطه و دوره ابتدایی با حداکثر درصد به شبکه شاد پیوسته اند و دوره دوم متوسطه در مولفه های «کلاس درس» و «تعداد دانش آموز» رتبه اول را دارد که این نشان از اهمیت معلمان در ارائه خدمات آموزشی به دانش آموزان برای شرکت در کنکور و دریافت دیپلم می باشد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی ادامه داد: همین طور در بررسی متغیر دوره های تحصیلی پایین ترین رتبه در تمامی مولفه ها به دوره اول متوسطه پیش حرفه ای تعلق گرفته است. دوره ابتدایی باوجود کسب رتبه بالا در متغیر «معلم درس»، در متغیر «تعداد دانش آموز» عضو شبکه شاد رتبه پایین رادریافت کرده است.




منبع:

1399/03/12
22:25:09
5.0 / 5
243
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۴
انجمن پارسیان Parsian Forum