در كمیسیون علمی و فناوری صورت گرفت؛

تكمیل و به روز رسانی اولویت های علم و فناوری كشور

تكمیل و به روز رسانی اولویت های علم و فناوری كشور

انجمن پارسیان: در جلسه كمیسیون علمی و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی اولویت های علم و فناوری كشور بررسی و به روز رسانی شد.



به گزارش انجمن پارسیان به نقل از مركز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه ۲۶۴ كمیسیون علمی و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار گردید.
در این جلسه موضوع، تكمیل و به روز رسانی اولویت های علم و فناوری كشور، مورد بررسی قرار گرفت و اعضای جلسه به عرضه نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند؛ كه از اهم آن می توان به حفظ چارچوب های نهادی و اجرایی كشور برپایه اولویت های نقشه جامع علمی كشور در عین عرضه متمم های تكمیلی، ضرورت تحول در رویكردهای نقشه جامع علمی كشور با تاكید بر علوم انسانی و اسلامی، و هدفگذاری زمانمند اهداف و اولویت های نقشه جامع علمی كشور، اشاره نمود.
از دیگر پیشنهاداتی كه دراین جلسه عنوان شد می توان به، بررسی تطبیقی اهداف كلان نقشه جامع علمی كشور با تجارب سایر كشورهای جهان، ترسیم حلقه های میانی و تكمیلی در مسیر تحقق اهداف نقشه جامع علمی كشور، رفع خلأهای اجرایی در نهادینه كردن نقشه جامع علمی كشور، یكپارچه سازی اسناد بالادستی در كشور برپایه حوزه عملكرد و اجرا، و عرضه گزارش های عملكرد در جهت اطلاع از سطح فعلی تحقق نقشه جامع علمی كشور، افزایش هم افزایی میان بخش های دولتی و غیر دولتی اشاره نمود.

1396/11/03
13:21:50
5.0 / 5
4421
تگهای خبر: علم , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۵
انجمن پارسیان Parsian Forum