كلید گم شده شبیه سازی مغز انسان

كلید گم شده شبیه سازی مغز انسان

انجمن پارسیان: تهران – ایرنا - محققان انستیتوی ملی استاندارد و فناوری آمریكا یك سوییچ ابررسانا ساختند كه امكان تصمیم گیری سیستم های كامپیوتری را با استفاده از نگاهی مشابه مغز انسان فراهم می كند و این سیستم ها را عملا به مغز مصنوعی تبدیل می كند.


به گزارش روز سه شنبه گروه اخبار علمی ایرنا از پایگاه خبری ساینس، این سوییچ هنگام پردازش سیگنال های الكتریكی دریافتی یاد می گیرد كه چه سیگنال های خروجی را تولید نماید. این فرآیند عملكرد سیناپس های مغزی را كه امكان برقراری ارتباط بین نورون ها را فراهم می كنند، شبیه سازی می كند. این سیناپس های مصنوعی شبیه به سیلندرهای فلزی به قطر 10 میكرومتر هستند و توانایی یادگیری از تجربه های قبلی و حتی محیط اطراف را دارند.
این سوییچ در مقایسه با سیناپس ها انرژی كمتری مصرف می كند و سیگنال ها را با سرعت بسیار بیشتری از مغز انسان یعنی با سرعت یك میلیار بار در ثانیه منتقل می كند. این درحالی است كه سیناپس های مغزی سیگنال ها را 50 بار در ثانیه منتقل می كنند. این خصوصیت ها تاثیر بسیار زیادی بر فرآیند پردازش دارد، زیرا هرچه فركانس سیگنال های الكتریكی ارسالی و دریافتی بیشتر باشد، ارتباط بین سیناپس ها هم قوی تر می گردد.
این سوییچ می تواند قابلیت كامپیوترهای نورومورفیك را كه از هوش مصنوعی پشتیبانی می كنند، به میزان چشمگیری افزایش دهد. بهبود هوش مصنوعی باعث بهبود قابلیت تصمیم گیری تحهیزات هوشمند مانند اتومبیل های بدون راننده و حتی ابزارهای پزشكی مانند ابزارهای تشخیص سرطان می گردد. گزارش كامل این تحقیقات در نشریه Science Advances انتشار یافته است.
علمی (6)****9259**1440
مترجم: سپیده كاشانی** انتشار: گلشن


1396/11/10
16:33:19
5.0 / 5
5145
تگهای خبر: علم , محققان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۵
انجمن پارسیان Parsian Forum