مدیركل معاونت حمل و نقل شهرداری تهران عنوان كرد

کاهش ۹ درصدی تصادفات فوتی راکبان موتورسیکلت

کاهش ۹ درصدی تصادفات فوتی راکبان موتورسیکلت

به گزارش انجمن پارسیان، مدیرکل مهندسی و ایمنی ترافیک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اظهار داشت: سال 1401 نسبت به سال 1400، شاهد 9 درصد کاهش تصادفات فوتی راکبان موتورسیکلت ها در پایتخت بودیم.


به گزارش انجمن پارسیان به نقل از ایسنا، حسین حسینی نژاد با بیان این که در بهار ۱۴۰۱ در هر منطقه، ۳۰ تا ۴۰ نقطه حادثه خیز و در مجموع بیش از ۹۳۰ نقطه در معابر بزرگراهی و غیر بزرگراهی مشخص شد، اضافه کرد: ایمن سازی جناغی ها در بزرگراه ها و اصلاح تبادلات ورود تندرو به کندرو و برعکس در معابر بزرگراهی به ویژه بزرگراه آزادگان برای اجرا به مناطق ابلاغ گردید.
وی در مورد اقدامات مربوط به آرام سازی در معابر شریانی از راه اندازی رفیوژ میانی در حریم تقاطع ها به جهت تفکیک مسیر حرکت خودرو ها و جلوگیری از برخورد و حرکات خلاف نام برد و اظهار داشت: علاوه بر این، نصب نیوجرسی در معابر بزرگراهی به ویژه بزرگراه شهید یاسینی و بزرگراه امام علی (ع) صورت گرفت؛ چونکه احتمال سقوط خودرو در مسیل ها و کانال های آب وجود داشت.
مدیرکل مهندسی و ایمنی ترافیک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران کمبود تابلوهای راهنمای مسیر را از دیگر مسائل و مشکلات معابر بزرگراهی خصوصاً در بزرگراه آزادگان برشمرد و اضافه کرد: کمبود این تابلوها موجب سردرگمی رانندگان، حرکات خلاف خودرو ها و تشدید تصادفات می شد که نقاط مربوطه شناسایی، تابلوها نصب و رنگ آمیزی تیرها، پایه های ستون ها و تابلوهای ترافیکی به جهت آشکارسازی علایم صورت گرفت.
وی با اشاره به این که ۴۲۵ نقطه از ۹۳۰ نقطه حادثه خیز یعنی ۴۶ درصد مجموع نقاط در معابر پایتخت، اصلاح هندسی و ایمن سازی شده اند، اظهار داشت: ۹۰ درصد نقاط نیازمند ایمن سازی در معابر توسط شهرداری های مناطق شناسایی شده اند و در مجموع، این اقدامات سبب شده تا پایتخت در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۹، شش درصد و در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰، دو درصد کاهش تصادفات فوتی را شاهد باشد.
حسینی نژاد با اعلان اینکه ۵۷ درصد از مجموع تصادفات پایتخت در بزرگراه ها اتفاق می افتد که نصب دوربین های ثبت تخلف را بمنظور کنترل و کاهش تصادفات بزرگراهی در دستور کار قرار داده ایم، اضافه کرد: ۳۸ درصد تصادفات تهران نیز در معابر شریانی شهر رخ می دهد که با اجرای کامل طرح های ایمن سازی، امیدواریم شاهد کاهش تصادفات در این معابر باشیم.
مدیرکل مهندسی و ایمنی ترافیک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان این که سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰، شاهد ۹ درصد کاهش تصادفات فوتی راکبان موتورسیکلت ها در پایتخت بودیم، اظهار داشت: بمنظور ساماندهی توقف موتورسیکلت ها در پیاده روها، با راه اندازی نرده هایی در حاشیه معابر با همکاری پلیس راهور، توقف این وسایل را از حاشیه پیاده روها به حاشیه معابر سوق می دهیم.
وی با تکیه بر این که امسال نیز پیگیر انجام اصلاحات هندسی معابر پایتخت بمنظور کاهش نقاط حادثه خیز و در نتیجه، کاهش تصادفات هستیم، اضافه کرد: در هر نقطه از شهر که امکان حادثه وجود داشته باشد، پیگیر شناسایی، اصلاح هندسی و ایمن سازی آن نقطه هستیم و ادامه این روند را در دستور کار داریم.
طبق گزارش سایت شهر، حسینی نژاد در آخر با بیان این که ۲۶ درصد تصادفات پایتخت بین ساعات ۱۲ تا ۱۷ و ۲۵ درصد بین ساعات ۱۷ تا ۲۳ اتفاق افتاده است، اشاره کرد: موضوع ایمنی تردد در شهر و حفظ جان شهروندان هنگام ترددهای شهری را باتوجه به تعامل خوب با پلیس راهور و همراهی معاونت های حمل و نقل و ترافیک شهرداری های مناطق با سرعت و حساسیت بیشتری در دستور کار قرار داده ایم.




منبع:

1402/02/13
10:18:02
5.0 / 5
582
تگهای خبر: سایت
این پست را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این پست
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۵
پربیننده ترین ها

پربحث ترین ها

جدیدترین ها

انجمن پارسیان Parsian Forum