میراثی از ارتش ایران

میراثی از ارتش ایران

انجمن پارسیان: مرسدس بنز اعلام نمود که ششصدمین دستگاه از شاسی بلند نمادین G کلاس را ساخته است.


امیرمسعود عابدین: مرسدس بنز روز سه شنبه اعلام نمود که این شرکت ششصدمین خودروی G کلاس خودرا ساخته است. ششصدمین شاسی بلند یک مدل تمام برقی G۵۸۰ با فناوری EQ و به رنگ مشکی ابسیدین متالیک (Obsidian Black metallic) است که چند روز پیش در گراتس اتریش (جایی که تمام G کلاس ها ساخته می شوند) از خط مونتاژ خارج شد. مرسدس در نظر دارد بجای نگهداری آن، این خودرو را به یک مشتری بفروشد.



در دهه ۱۹۷۰، این خودرو توسط محمدرضا پهلوی که جزو مهم ترین سهامداران مرسدس بنز به حساب می آمد، سفارشی سازی شد. بنا به درخواست دایملر، قرار بود ۲۰ هزار وسیله نقلیه برای استفاده نظامی و برای پهلوی تولید شود. این سفارش کار آسانی نبود و دایملر را وادار کرد تا برای تحقق آن به آن سوی اقیانوس ها برود. بعد از سال ها آزمایش، نمونه اولیه ۲۸۰ GE به عنوان خودرویی نظامی در سال ۱۹۷۹ ارائه شد.

طولی نکشید که مرسدس متوجه شد با کمی اصلاح، می توان این خودرو را که برای ارتش ایران توسعه داده بود، به عنوان یک خودروی عادی ارائه کرد. باتوجه به تقاضاهای مختلف، این خودرو در سال ۱۹۹۸ تغییر نام داد و به G-Class امروزی تبدیل شد.

جهت اطلاع بیشتر درباره ی این مکعب دوست داشتنی می توانید به این مقاله مراجعه کنید.
رشد چشم گیر G کلاس و موفقیت در بازار

این نقطه عطف قابل توجه است، نه فقط بدین سبب که ۶۰۰ هزار یک عدد رند و خوب است. دو سال پیش بود که مرسدس تولید ۵۰۰ هزارمین G واگن را جشن گرفت و یک مدل منحصربه فرد با تم رترو را به نمایش گذاشت که الهام بخش G-Class Edition Stronger Than the ۱۹۸۰s شد. تولید ۱۰۰ هزار شاسی بلند لوکس دیگر در چنین مدت کوتاهی، نشان دهنده رشد جدی برای این برند است.
برای درک بهتر این مساله باید بدانید که حدود سه سال طول کشید تا مرسدس از ۴۰۰ هزار به ۵۰۰ هزار دستگاه برسد. بااینکه S کلاس و E کلاس مدت زمان زیادی است که درحال تولید هستند، اما این شاسی بلند با الهام از طراحی نظامی، به گوهر خط تولید مرسدس تبدیل گشته که با قیمت های بسیار بالا و فهرست های انتظار فراوان هم راه است.
شخصی سازی و وفاداری به ریشه ها بر اساس گفته مرسدس، G کلاس شخصی سازی شده ترین خودرو در خط تولید است. بگفته این شرکت، بالاتر از ۹۰ درصد خریداران حداقل یک گزینه سفارشی Manufaktur را انتخاب می کنند. تقاضا برای رنگ های انحصاری نیز بالا رفته و از سال گذشته، خریداران توانسته اند به لطف برنامه شخصی سازی، از میان بالاتر از ۲۰ هزار رنگ یکی را انتخاب کنند.
بااینکه G واگن از زمان نخستین رونمایی خود در سال ۱۹۷۹ به شدت تکامل یافته است، اما معتقدیم که موفقیت آن به توانایی اش در حفظ ریشه هایش نسبت داده می شود. ظاهر این شاسی بلند برای حدودا ۵۰ سال اساساً بدون تغییر باقیمانده است؛ یک شاهکار باورنکردنی باتوجه به الزامات ایمنی و آیرودینامیکی امروزی. در صورتیکه G کلاس بسیار قوی تر و لوکس تر شده است، اما بازهم قدرت آفرود خودرا با یک شاسی نردبانی مناسب و سه دیفرانسیل قفل شونده حفظ نموده است.
به امید تولید میلیونی G کلاس و فراتر از آن!
منبع: motor۱



منبع:

1404/05/16
15:05:16
5.0 / 5
40
تگهای خبر: توسعه , دستگاه , شركت , فناوری
این پست را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این پست
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
پربیننده ترین ها

پربحث ترین ها

جدیدترین ها

انجمن پارسیان Parsian Forum