لباس شاد برای فضانوردان

لباس شاد برای فضانوردان

انجمن پارسیان: تهران-محققان آمریكایی لباسی به نام لباس شادی برای فضانوردان طراحی نموده اند كه وضعیت روحی آنها را كنترل می كند تا زندگی در فضا برای فضانوردان ساده تر و كم دغدغه تر باشد.


به گزارش روز یكشنبه گروه علمی ایرنا از روزنامه دیلی میل، محققان هدف از ابداع این لباس را كنترل سطوح شادی و استرس فضانوردان در فضا عنوان كردند.
این لباس دارای شبكه ای از سنسورهای بی سیم است كه تغییرات كوچك در وضعیت فیزیكی فضانوردان را تشخیص داده و آن را با محیط سازگار می سازد.
این لباس با تنظیمات جزئی دما، وزن و سطوح اكسیژن می تواند سلامت روانی فضانوردان را تقویت كند.
این فناوری كه توسط محققان دانشگاه پلی تكنیك فلوریدا ابداع شده است قابلیت اتصال به لباس های نسل بعدی فضانوردان را هم دارد.
این فناوری كه 'پوست حسی هوشمند' (S3) نامیده می گردد با اندازه گیری فشار خون، ضربان قلب و زوایای مفصل، تنظیمات خودكاری را در فضای لباس فضانورد بوجود می آورد.
S3 یك فناوری فعال است كه با لباس فضانوردان ادغام می گردد و یك جریان دائمی از اطلاعات عرضه می دهد.
این فناوری علاوه بر تغییر فضای لباس فضانوردان بر مبنای اندازه گیری هایی كه انجام می دهد، به پزشكان روی زمین هم اجازه می دهد كه سیستم های بدن فضانوردانی كه این لباس را بر تن دارند كنترل كنند.
فضا محیط بسیار طاقت فرسایی برای فضانوردان به حساب می آید بطوریكه فضانوردان در فضا دائما با گرانش صفر، بی خوابی و عدم تحرك رو به رو هستند.
علمی**2038**1440


1396/12/07
16:42:19
5.0 / 5
4560
تگهای خبر: علم , فناوری , محققان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۲
انجمن پارسیان Parsian Forum