وزیر بهداشت عنوان كرد؛

بالاتر بودن ایران از تركیه در تعداد دانشمندان برتر

بالاتر بودن ایران از تركیه در تعداد دانشمندان برتر

انجمن پارسیان: وزیر بهداشت با اشاره به اینكه انتظار داریم مسئولان به بودجه پژوهشی توجه ویژه ای داشته باشند اظهار داشت: هم اكنون در تعداد دانشمندان حوزه سلامت كشورمان از كل دانشمندان تركیه بالاتریم.



به گزارش انجمن پارسیان به نقل از مهر، دكتر سید حسن قاضی زاده هاشمی در سومین همایش بررسی شیوه های دستیابی به مرجعیت علمی كه بامداد امروز در دانشگاه علوم پزشكی تهران برگزار شد، اظهار داشت: مهمترین اجتماع ما در وزارت بهداشت همین دانشمندان هستند كه بعنوان بهترین های حوزه دانش و فناوری محسوب می شوند.
وی با اشاره به اینكه تحقیقات و كارهای خوبی توسط این محققان انجام شده تصریح كرد: ما اكنون بالاترین رتبه را در منطقه داریم كه بشریت از نتایج این تحقیقات بهره می برد.
هاشمی با تاكید بر اینكه اگر در دانشگاه پژوهش نباشد محال است آموزشی وجود داشته باشد، اظهار داشت: دانشگاه به آموزش و پژوهش زنده است و بزرگترین خدمت به كشور پژوهشی است كه شیرینی آن، تلخی و سختی مسیر را رفع می كند.وی اضافه كرد: ما در حوزه های آموزش بخل و حسدی داریم كه ممكن است منجر به این شود تا فرصتی برای بهره مندی از محققان صورت نگیرد. در صورتی كه این محققان می توانند آینده درخشانی برای كشور رقم بزنند.
هاشمی در ادامه در جمع خبرنگاران تصریح كرد: در این مراسم ۶۲۰ نفر از دانشمندان برتر علوم پزشكی كه اچ ایندكس ۱۵ به بالا هستند حضور دارند؛ این تنها تعداد دانشمندان در حوزه سلامت است در صورتی كه كل دانشمندان تركیه برابر با ۶۰۰ نفر است.
وزیر بهداشت ادامه داد: این مورد نشان داده است ما در كشورمان باوجود همه گرفتاری ها در خلال ۳۰ سال قبل با تاكید بر اعتماد به نفس و ایمان مان توانسته ایم افتخاراتی به وجود آوریم.
وی با تاكید بر این كه تحقیقات كشور باید دغدغه ما بخصوص مسئولان و سیاستگذاران باشد، اظهار داشت: اگر همدلی و همكاری بین سه قوه و مسئولان وجود داشته باشد كارنامه درخشان تری در وزارت بهداشت، وزارت علوم و سایر نهادهای اثرگذار در زمینه تولید علم خواهیم داشت.
هاشمی اضافه كرد: ما با همكاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برنامه های خوبی طی چهار سال قبل برای آموزش و پژوهش و همینطور تقویت پژوهشگران جوان داشته ایم تا هر روز تعداد این افراد بیشتر شود و در میان دانشمندان یك درصد برتر قرار بگیرند.
وزیر بهداشت در مورد بودجه پژوهشی اظهار داشت: در این حوزه گلایه هایی وجود دارد زیرا این بودجه پژوهشی تابحال خیلی اثرگذار نبوده است و با وجود اینكه بیاناتی از مقام معظم رهبری در حوزه علم وجود داشته، تحقق بودجه به خوبی صورت نگرفته است. امید است كه گوش شنوایی به سفارش های رهبری و سیاستگذاران در حوزه بودجه وجود داشته باشد.
وی اضافه كرد: انتظارم از مجمع تشخیص مصلحت نظام این است كه در حوزه علمی و پژوهشی زمانی كه برنامه پنجساله به نزدشان می رود و بودجه سالیانه در اختیارشان قرار می گیرد مبحث را با سیاست های بالادستی كه مهمترین آن سیاست های ابلاغی از جانب مقام معظم رهبری است، تطبیق دهند.
هاشمی ادامه داد: همینطور انتظار داریم كه این افراد به این مورد حساسیت نشان دهند؛ البته كه حساسیت هایی وجود دارد اما این میزان كم است و باید تقویت شود.
وزیر بهداشت تصریح كرد: پیشرفت كشور كه در افق ۱۴۰۴ تعیین شده تنها از مسیر علم و پژوهش میسر است كه تحقق این امر توسط سربازان افتخارآفرین انجام می گیرد.
به گزارش انجمن پارسیان به نقل از مهر، امیردریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ كننده ارتش جمهوری اسلامی، دكتر رضا ملك زاده معاون تحقیقات و فناوری، دكتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت و دكتر شاهین آخوندزاده قائم مقام معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در این مراسم حضور داشتند.

1396/12/17
20:27:46
5.0 / 5
4645
تگهای خبر: علم , فناوری , محققان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۵
انجمن پارسیان Parsian Forum