توسعه دوچرخه اشتراكی و مسیرهای ویژه دوچرخه سواری در سال ۹۸

توسعه دوچرخه اشتراكی و مسیرهای ویژه دوچرخه سواری در سال ۹۸

به گزارش انجمن پارسیان معاون حمل ونقل و ترافیك شهرداری تهران از توسعه خطوط ویژه دوچرخه سواری و دوچرخه اشتراكی در سطح شهر تهران بعنوان یكی از برنامه های مدیریت ترافیك شهرداری امسال اطلاع داد.


به گزارش انجمن پارسیان به نقل از ایسنا، محسن پورسیدآقایی خاطرنشان كرد: تهران شهری است كه معابرش مملو از انبوه وسائل نقلیه بوده كه متاسفانه با اولویت تردد خودروهای شخصی طراحی شده است؛ بزرگراه های متعدد، تقاطع های غیر هم سطح زیاد، پاركینگ ارزان و رایگان، اعمال جرایم نه چندان زیاد و... همگی سبب تشویق استفاده از خودروهای شخصی در سطح معابر شده است.

معاون حمل ونقل و ترافیك شهرداری تهران اظهار داشت: اگر می خواهیم با مشكلاتی مثل ترافیك، آلودگی هوا، آلودگی صوتی و كم تحركی شهروندان مبارزه نماییم باید شهروندان را تشویق نماییم كه ضمن تغییر سبك زندگی از وسایل پرتحرك تری برای حمل ونقل استفاده كنند كه با ترویج دوچرخه سواری می توان بر موضوعات كاهش مصرف سوخت های فسیلی، كاهش انتشار گازهای گلخانه ای، كاهش آلودگی هوا و تضمین سلامت شهروندان اثرگذار بود.

پورسیدآقایی با اشاره به اینكه خیلی از معابر تهران دارای پتانسیل بسیار مناسبی برای توسعه مسیرهای دوچرخه سواری و برقراری ارتباط با ایستگاه های مترو و پارك های بزرگ است خاطرنشان كرد: به كارگیری سامانه های مدرن و روش های جدید حمل ونقل شهری، در شهرهایی كه ترافیك و آلودگی شدیدی دارند، دارای جایگاهی ویژه و اهمیت دارد.

بنا براعلام روابط عمومی معاونت حمل ونقل و ترافیك شهرداری تهران؛ معاون شهردار تهران بر ضـرورت پـرداختن بـه سامانه های غیرموتوری بخصوص دوچرخه كه برای سفرهای تا ۵ كیلومتری می تواند جایگزین خودرو شـود تصریح كرد و اظهار داشت: دوچرخه سواری در صـورت تركیب با حمل ونقل عمومی تأثیرات مثبت بسیاری را به دنبال خواهد داشت.



1398/01/24
15:02:13
5.0 / 5
4858
تگهای خبر: توسعه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۵
انجمن پارسیان Parsian Forum