درگیری مرگبار در زندان ایالتی مكزیك

درگیری مرگبار در زندان ایالتی مكزیك

انجمن پارسیان: مقامات دولتی مكزیك از كشته شدن شش زندانی در درگیری در یك زندان در ایالت مركزی ˮمورلوسˮ خبر دادند.


به گزارش انجمن پارسیان به نقل از ایسنا، به قول مدیران زندان، در بین كشته شدگان نام رئیس سابق یكی از باندهای مافیایی هم دیده می شود. در این درگیری ها دو زندانی هم زخمی شدند كه به وسیله بالگرد به بیمارستانی در نزدیكی زندان منتقل شدند.
نیروهای پلیس ایالت "مورلوس"، سربازان ارتش مكزیك و پلیس نظامی گارد ملی این كشور برای كنترل این زندان به آنجا اعزام شدند تا كنترل كامل زندان را باردیگر به دست آورند.
"ریموندو ایزیدرو"، رهبر سابق باند تبهكار ایالت "مورلوس" معروف به "Guerreros Unidos" كه در بین كشته شدگان این درگیری ها است عامل قتل ۴۳ دانشجو در سال ۲۰۱۴ میلادی بود.
در سال ۲۰۱۴ میلادی این باند ۴۳ دانشجوی پسر رشته آموزگاری را در شهر جنوب غربی "ایگوالا" واقع در ایالت "گوئررو" كه قلمروی باند مافیایی رقیب به شمار می رفت، ربوده و بعد از سلاخی كردن آنها، اجسادشان را در یك زباله دانی در همان نزدیكی سوزانده و خاكستر آنها را در رودخانه ای ریخت.
این آدم ربایی و قتل عام جوانان دانشجو در شب ۲۶ سپتامبر ۲۰۱۴ میلادی كه تصور می شد با كمك مامور پلیس فاسدی كه با این باند مواد مخدر همكاری داشته، صورت گرفته، باعث خشم بین المللی و محكومیت دولت "انریكه پنیا نیِتو"، رئیس جمهور پیشین مكزیك شد.
بنا بر گزارش رویترز، رواج خشونت یكی از مهمترین مسائل پیش روی دولت "آندرس مانوئل لوپز اوبرادور"، رئیس جمهور مكزیك است.



1398/08/09
16:52:23
5.0 / 5
4587
تگهای خبر: كشور
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
انجمن پارسیان Parsian Forum