اطلاعیه هواشناسی درباره بارش برف و باران در نقاط مختلف كشور

اطلاعیه هواشناسی درباره بارش برف و باران در نقاط مختلف كشور

به گزارش انجمن پارسیان سازمان هواشناسی با صدور اطلاعیه ای با صدور اطلاعیه ای از بارش برف و باران در نقاط مختلف كشور از جمعه (۲۷ دی ماه) خبرداد.



به گزارش انجمن پارسیان به نقل از ایسنا با نفوذ سامانه بارشی جمعه (۲۷ دی ماه) بارش باران و برف برای استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، كردستان، زنجان، كرمانشاه، شمال ایلام و ارتفاعات استانهای گیلان، چهارمحال و بختیاری، لرستان و شمال شرق خوزستان و شنبه (۲۸ دی ماه) برای استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، كردستان، كرمانشاه، زنجان، قزوین، البرز، تهران، مركزی، همدان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، نوار غربی اصفهان، كهگیلویه و بویراحمد، شمال وشرق خوزستان و ارتفاعات استانهای گیلان و مازندران پیشبینی می شود.

یكشنبه (۲۹ دی ماه) این وضعیت جوی در استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، كردستان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، مركزی، قم، همدان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، كهگیلویه و بویراحمد، شمال غرب فارس، نیمه جنوبی یزد، نیمه جنوبی خراسان رضوی، شمال و شرق خوزستان و ارتفاعات استان های گیلان و مازندران رخ خواهد داد.

در پی حاكمیت این وضعیت جوی لغزندگی جاده ها، كولاك برف، مه آلودگی و كاهش دید، اختلال در تردد محورهای مواصلاتی پیشبینی و نسبت به احتیاط در تردد جاده ای و مجهز كردن خودرو ها به تجهیزات زمستانی سفارش می شود.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: رگبار باران با احتمال رعد و برق و بارش تگرگ، افزایش ارتفاع موج در نیمه غربی خلیج فارس شنبه (۲۸ دی ماه) در استان های خوزستان و نیمه شمالی بوشهرو یكشنبه (۲۹ دی ماه) برای استان بوشهر پیشبینی می شود كه آبگرفتگی معابر عمومی و برخورد صاعقه را به دنبال دارد. در این شرایط اجتناب از تردد شناورهای كوچك و تفریحی در سواحل استانهای خوزستان و بوشهر سفارش می شود.



1398/10/25
20:03:41
5.0 / 5
4240
تگهای خبر: كشور
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۱
انجمن پارسیان Parsian Forum