برگزاری مراسم یادبود جانباختگان هواپیمای اوكراینی در باشگاه دانش پژوهان جوان

برگزاری مراسم یادبود جانباختگان هواپیمای اوكراینی در باشگاه دانش پژوهان جوان

به گزارش انجمن پارسیان رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در مراسم یادبود عروج شهدای پرواز ۷۵۲ كه برخی از فارغ التحصیلان سمپاد و المپیادی های دانش پژوهان جوان در آن حضور داشتند، آرزوی درگذشتگان را جهانی سرشار از صلح و زیبایی دانست.


به گزارش انجمن پارسیان به نقل از ایسنا، فاطمه مهاجرانی در مراسم یادبود عروج شهدای پرواز ۷۵۲ كه در باشگاه دانش پژوهان جوان برگزار گردید و با اشاره به درگذشت برخی از فارغ التحصیلان سمپاد و المپیادی های دانش پژوهان جوان كه در این هواپیما حضور داشتند، اظهاركرد: مرگ یكی از واقعیت های جدی و سخت جهان است و آنچه به همان اندازه در جهان حقیقی است، زندگی است.
رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان تصریح كرد: زندگی و مرگ درهم تنیده هستند و زندگی، آموزگار مرگ و مرگ، آموزگار زندگی است.
وی با اشاره به شعری از مولانا اظهار نمود: مومن واقعی از جزر و مد روزگار صدمه نمی بیند و این روزها بعد از حادثه هوایی ما انسانهای مومن زیادی دیدیم.
رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در ادامه افزود: والدین این عزیزان با داغ عزیزان خود صبوری كردند چون كه درد از دست دادن فرزند كم نیست اما والدین صبوری كردند.
مهاجرانی خاطرنشان كرد: والدین این عزیزان زینب وار زیبایی دیدند و صبوری كردند و خوشا به سعادت آنان كه در این جزرومد بگونه ای عمل كردند كه كافر از رفتار آنها حسرت برد.
رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان اذعان كرد: مرگ حریف انسان هایی می شود كه از جسم و جان فقط جسم را درك می كنند و البته آنان كه جان را الهی می دانند مرگ را فقط تبدیل زندگی می دانند.
وی اظهاركرد: ما در آموزش و پرورش مسئولیت سنگینی داریم و این مسئولیت از جنس تربیت افرادی است كه وفادار به نظام جمهوری اسلامی باشند.
به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، مهاجرانی با اشاره به اینكه نحوه مواجهه مردم با حادثه هواپیما می توانست بسیار متفاوت باشد، اظهار داشت: خیلی از این افراد دانشجو بودند و چه چیز بالاتر از این كه انسان جوینده راه علم و دانش باشد، علمی كه به انسان ها كمك می نماید تا خویش را از خود بستانند و همینطور علمی كه كمك می نماید كه افرادی مانند سردار سلیمانی ها و شهدا داشته باشیم.
وی ادامه داد: خیلی از این فرزندان دانشجویانی بودند كه در همین مسیرگام برداشته بودند و فراموش نشود كه عزیزان ما جوینده رفاه و آبادانی كشور بودند و جهان را پر از صلح و زیبایی می خواستند.



1398/10/29
15:54:49
5.0 / 5
4256
تگهای خبر: آموزش , علم , كشور
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
انجمن پارسیان Parsian Forum