تمهیدات استان تهران برای ورود دانشجویان ایرانی مقیم چین

تمهیدات استان تهران برای ورود دانشجویان ایرانی مقیم چین

به گزارش انجمن پارسیان جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و اتخاذ اقدامات و تدابیر پیشگیرانه از ورود ویروس كرونا به استان تهران در استانداری تهران برگزار گردید.


به گزارش انجمن پارسیان به نقل از ایسنا، محمد تقی زاده در حاشیه جلسه فوق العاده ستاد پیشگیری، هماهنگی، فرماندهی و پاسخ به بحران استان تهران كه در مورد لزوم اقدامات و قرنطینه مسافران چین به تهران و ایجاد قرارگاه زیست پدافند غیرعامل برگزار شد، اظهار داشت: با بیان وزارت بهداشت و وزارت امور خارجه و پیرو شیوع بیماری كرونا در دو شهر چین برخی از هموطنان و دانشجویان كشور ما در این كشور حضور داشتند كه قرار شد با تمهیداتی به كشور بازگردند.
وی با اشاره به اینكه تعداد این دانشجویان به 80 نفر می رسد اظهار داشت: در این شرایط برای ورود این افراد به كشور باید اقدامات پیشگیرانه ای صورت بگیرد تا ناقل این بیماری به كشور نباشند.
وی افزود: از بدو ورودشان به كشور در فرودگاه امام خمینی(ره) اقدامات لازم صورت می گیرد و سپس با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی محل نگهداری و قرنطینه آنها مشخص می شود و حدود دو هفته در محلی مناسب این افراد قرنطینه خواهند شد و بعد از دو هفته اگر مشكل خاصی پیش نیاید می توانند از قرنطینه بیرون بروند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران تصریح كرد: هنوز نمی توان اعلام نمود كه این افراد دارای بیماری كرونا هستند؛ چونكه آزمایش های لازم باید صورت بگیرد شاید هیچ كدام از این افراد ناقل این بیماری نباشند.
تقی زاده افزود: مقرر شد شهرداری تهران هم تمهیدات لازم را برای جابجایی این افراد در صورت موارد مورد نیاز انجام دهد و در سطح استان تهران هم اقدامات لازم برای جلوگیری از بیماری كرونا با هماهنگی وزارت بهداشت صورت خواهد گرفت.
وی خاطرنشان كرد: وزارت بهداشت مكلف به اطلاع رسانی و آموزش های لازم در مورد كروناویروس است و در این خصوص بیلبوردهای شهر تهران آماده اطلاع رسانی به مردم برای پیشگیری بیماری كرونا خواهد بود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران تصریح كرد: مدیریت بحران استان تهران تمامی هماهنگی های لازم را انجام داده است تا در صورت بروز و شیوع بیماری كرونا در استان تهران فضاها و مكان های قرنطینه مشخص باشد.
به گزارش انجمن پارسیان به نقل از ایسنا، در بخش دیگری از این جلسه محمد مهدی گویا رئیس مركز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت هم درباره ویروس كرونا اظهار داشت: ما در تمام مبادی مرزی هوایی زمینی و دریایی به صورت معمول پایگاه مراقبت بهداشت مرزی داریم و این ربطی به ویروس كرونا هم ندارد.
وی افزود: هم اكنون در مرزهایی كه احتمال می دهیم تردد مسافران از كشور چین داشته باشیم در حالت آماده باش قرار دارند كه مهمترین آن پایگاه مراقبت مرزی در فرودگاه امام خمینی است كه بیشترین مسافرانی كه از كشور چین وارد تهران می شوند از فرودگاه امام خمینی(ره) رجوع می كنند.
گویا افزود: در این پایگاه ها پرسنل آموزش دیده ای مستقر هستند كه هم اقدامات اطلاع رسانی را انجام می دهند و هم مسافران را از نظر سلامت چك می كنند و اگر مورد مشكوكی مشاهده كنند هماهنگی لازم از راه مركز فوریت های پزشكی وزارت بهداشت به بیمارستانهایی كه برای این منظور در نظر گرفته شده منتقل می كنند.
وی تصریح كرد: تابحال موردی از این بیماری در كشور گزارش نشده است و به محض اینكه موردی مشاهده شود بطور قطع به سرعت اطلاع رسانی می نماییم و از خدا می خواهیم كه چنین اتفاقی نیفتد.
به قول وی، هماهنگی لازم برای بازگشت دانشجویانی كه مقرر است از شهر ووهان چین به ایران از راه وزارت امورخارجه و سفارت ایران در چین در حال انجام می باشد. به محض اینكه همه اقدامات انجام و هماهنگی های لازم صورت گرفت این افراد هم به كشور منتقل خواهند شد و این جلسه هم برای همین منظور تشكیل شده بود. زمان انتقال این دانشجویان به ایران هنوز مشخص نشده است. احیانا در هفته آینده این افراد به ایران منتقل می شوند.
وی در تشریح ورود چینی ها به ایران اظهار داشت: هم اكنون ورود مسافران چینی به كشور را در هفته گذشته داشتیم و در فرودگاه هم ماموران ما مستقر هستند و كار غربالگری را انجام می دهند.
پیرحسین كولیوند رئیس مركز اورژانس كشور هم در این نشست اظهار نمود: همه امكانات برای خدمت رسانی را داریم از نظر منابع فیزیكی و نیروی انسانی قرار شده است تا دانشجویان مقیم چین كه بناست برگردانده شوند همه كارهای لازم برای حفظ سلامتی آنان پیشبینی شود.
كولیوند اظهار نمود: هیچكدام از دانشجویان تا كنون مبتلا نشده اند؛ اما این اقدامات برای پیشگیری است و چیزی نیست كه از مردم بتوان پنهان كرد.
ازاین رو برای جلوگیری از تماس مستقیم با افراد بیمار اجتناب كنند و مبتلایان از ماسك استفاده كنند.
وی ادامه داد: همه مسافران از مبادی ورودی توسط همكاران به شذت كنترل می شوند. در اورژانس اگر موردی باشد گزارش می دهیم و شفاف با مردم صحبت می نماییم.




1398/11/11
21:19:32
5.0 / 5
4645
تگهای خبر: آموزش , كشور
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
انجمن پارسیان Parsian Forum