كشف بیش از ۳۴ تن مواد مخدر در نیمه نخست فروردین

كشف بیش از ۳۴ تن مواد مخدر در نیمه نخست فروردین

انجمن پارسیان: معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر از كشف بیش از ۳۴ تن مواد مخدر در كشور در نیمه نخست فروردین ماه امسال آگاهی داد.


به گزارش انجمن پارسیان به نقل از ایسنا، ناصر اصلانی اظهار داشت: مجموع كشفیات این دو هفته ۳۴ هزار و ۱۸۳ كیلوگرم است كه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود ۵۸ درصد افزایش دارد.

وی ادامه داد: ۲۷ هزار و ۲۳۳ كیلوگرم از مجموع كشفیات مربوط به ماده مخدر تریاك بود كه ۸۰ درصد كشفیات را به خود مختص كرده است.

معاون دبیركل ستاد بیان نمود: همینطور از این میزان ۳۸۲۱ كیلوگرم حشیش، ۱۱۷۱ كیلوگرم هروئین، ۴۰۲ كیلوگرم گراس، ۱۱۷۰ كیلوگرم شیشه و ۹۷ مرفین و ۲۸۹ كیلوگرم سایر مواد كشف شده است.

اصلانی اظهاركرد: در دو هفته اخیر مجموعاً ۵۱۵۰ متهم در ارتباط با جرایم مواد مخدر و خصوصاً طی طرح های جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در سطح كشور دستگیر شده اند كه از این تعداد ۴۰۷۱ نفر به افترا قاچاق و توزیع مواد مخدر و ۱۰۴۰ نفر معتاد متجاهر دستگیر شده اند. در بین دستگیرشدگان این هفته ۳۹ نفر از شهروندان بیگانه می باشند.

وی با اشاره به اینكه بالغ بر ۷۷ درصد كشفیات این دوره زمانی مربوط به شش استان كشور است، اضافه كرد: بیشترین حجم كشفیات با ۱۰۳۹۱ كیلوگرم مربوط به استان سیستان و بلوچستان است كه معادل ۳۰ درصد كشفیات كشور است و كرمان با ۵۳۷۶ كیلوگرم، خراسان جنوبی با ۳۶۳۳ كیلوگرم، هرمزگان با ۲۷۷۹ كیلوگرم، اصفهان با ۲۵۷۸ كیلوگرم، سمنان با ۱۵۷۹ كیلوگرم به ترتیب در رتبه های بعدی قرار دارند.

معاون دبیركل ستاد اضافه كرد: سهم كشفیات ۵ استان اولویت دار حوزه مقابله یعنی سیستان و بلوچستان، كرمان، هرمزگان، بوشهر و خراسان جنوبی از كشفیات كشور در دو هفته مذكور ۶۵ درصد است.

به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر، اصلانی اظهار داشت: طی این مدت ۴۲۰ دستگاه خودرو و ۲۴ قبضه سلاح توقیف شد. ۶۵ درصد كشفیات با اقدامات اطلاعاتی و ۳۴ درصد انتظامی بوده است.




منبع:

1399/01/27
17:22:43
5.0 / 5
2838
تگهای خبر: دستگاه , كشور
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۲
انجمن پارسیان Parsian Forum