شناسایی ۲۴۱۴ بیمار جدید كرونا

شناسایی ۲۴۱۴ بیمار جدید كرونا

سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی 2414 مورد جدید كووید19 در كشور طی 24 ساعت گذشته آگاهی داد.


به گزارش انجمن پارسیان به نقل از ایسنا، دکتر سیماسادات لاری اظهار داشت: از روز گذشته تا امروز ۳۰ تیر ۱۳۹۹ و برمبنای معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۴۱۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۶۴۱ نفر از آنها بستری شدند.
وی اضافه کرد: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۷۶ هزار و ۲۰۲ نفر رسید.
وی افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱۷ بیمار کووید۱۹ جان خودرا از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۴ هزار و ۴۰۵ نفر رسید.
وی اظهار داشت: خوشبختانه تا کنون ۲۴۰ هزار و ۸۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.
لاری اضافه کرد: ۳۵۸۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.
به گفته وی، تا کنون دو میلیون و ۱۷۵ هزار و ۲۱۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
سخنگوی وزارت بهداشت اظهار داشت: وضعیت استانهای قرمز و هشدار در کشور همانند روزهای گذشته است و کماکان مهمترین سفارش ما، استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری و اجرای پروتکل های بهداشتی است.
وی ضمن تقدیر از مردم به جهت افزایش قابل توجه رعایت موارد بهداشتی و همین طور استفاده از ماسک طبق بررسی های صورت گرفته، اظهار داشت: بانک ها و رستوران ها بهترین عملکرد را در رعایت پروتکل های بهداشتی داشته اند.
لاری اظهار داشت: متاسفانه هشت هزار واحد صنفی به سبب عدم رعایت پروتکل ها پلمب شدند. مهم ترین ناظر بر رعایت پروتکل ها مردم هستند که می توانند گزارش تخلفات را به سامانه ۱۹۰ اطلاع دهند.
سخنگوی وزارت اضافه کرد: برای شکست زنجیره انتقال کووید ۱۹ با هم پیمان می بندیم و به رعایت اصول سه گانه فاصله گذاری فیزیکی، شستن دستها و استفاده از ماسک در محیط های عمومی و سرپوشیده پایبند خواهیم بود.



1399/04/30
19:53:51
5.0 / 5
2061
تگهای خبر: كشور
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
انجمن پارسیان Parsian Forum