تاكید مرزبانان ایران و عراق بر ممنوعیت كامل تردد زائرین در روزهای اربعین

تاكید مرزبانان ایران و عراق بر ممنوعیت كامل تردد زائرین در روزهای اربعین

به گزارش انجمن پارسیان طی ملاقات مرزی اضطراری فرمانده مرزبانی ناجا و كلانتر مرزی بدره عراق، مرزبانان دو كشور بر ممنوعیت كامل ترددهای مرزی در روزهای اربعین تاكید نمودند.



به گزارش انجمن پارسیان به نقل از ایسنا سردار احمدعلی گودرزی در حاشیه بازدید از پایانه مرزی مهران با سرتیپ محمد یاسین فرحان - کلانتر مرزی بدره کشور عراق - دیدار نمود و طرفین بر محدودیت بوجود آمده و ممنوعیت ترددها در مرزهای دو کشور تاکید نمودند.

فرمانده مرزبانی ناجا در این ملاقات مرزی اضطراری اظهار داشت: روابط حسنه و حس برادری دو کشور، سبب ایجاد امنیت پایدار در مناطق مرزی شده است و امیدوارم همواره برقرار و پایدار باشد. دو کشور جمهوری اسلامی ایران و عراق دوست و برادر هستند و همکاری دوکشور همواره در قالب قوانین و مقررات مرزی و حسن همجواری بوده و خواهد بود.

گودرزی در ادامه با قدردانی از عملکرد کلانتر بدره در اقدام مشترک در امنیت مرزها، اظهارکرد: تأمین امنیت مرزها با همکاری مرزبانان دو کشور محقق می شود و این امر نیازمند توجه ویژه به گشت های مشترک و تعاملات دو سویه در نوار مرزی است.
با اقدام مشترک از هرگونه تردد غیرمجاز در مرزها جلوگیری خواهیم کرد
سرتیپ محمد یاسین فرحان - کلانتر بدره عراق - هم در این دیدار با تشکر از هماهنگی مسؤلان و مرزبانان جمهوری اسلامی ایران در اجرای طرح لغو مراسم اربعین به علت ویروس کرونا، اظهار داشت: در کشور ما به علت همه گیری ویروس کرونا، هیچ گونه تدارکی برای پذیرش زائرین اربعین دیده نشده است بنابراین ما با اقدام مشترک از هرگونه تردد غیر مجاز در مرزها جلوگیری خواهیم کرد و از تمام توان خود برای پوشش خلاهای مرزی استفاده می نماییم.

کلانتر مرزی بدره عراق اضافه کرد: بر مبنای دستور سلسله مراتب و در جهت پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در دوکشور مرز روی زائرین بسته است و ما هم از این مورد اندوه گین هستیم چون که ما به حضور میلیونی زائرین در این ایام عادت کرده بودیم و امیدوارم هرچه سریعتر این بیماری از بین رود تا باردیگر ما شاهد حضور عاشقان خاندان در کشور خود باشیم.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، در انتها طرفین بر رعایت محدودیت بوجود آمده و ممنوعیت تردد در مرزهای دو کشور تاکید نمودند و مقرر شد با تقویت مرزها از ترددهای غیرمجاز جلوگیری شود.




1399/07/13
13:45:42
5.0 / 5
1225
تگهای خبر: كشور
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۴
انجمن پارسیان Parsian Forum