میدری:
محتوای آموزشی را از دست شركت های تجاری در بیاوریم
به گزارش انجمن پارسیان معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: همانطور كه بررسی های وزارت ارتباطات نشان می دهد، بخش هایی از كشور بطور كلی به اینترنت دسترسی ندارند و حتی اگر بخواهیم برای دانش آموزان تبلت هم فراهم نماییم، مسئله را حل نمی نماید.
به گزارش انجمن پارسیان به نقل از ایسنا، احمد میدری در سومین نشست از کارگاه تعاملی سیاستگذاری کودکان اظهار داشت: سیاست گذاری نیازمند این است که یک مسئله مشخص را مورد هدف قرار دهیم و تلاش نماییم آن مسئله حل شود. به نظر مسئله دو چیز است؛ اول اینکه فقرا به اینترنت دسترسی ندارند و باید کمک نماییم این دسترسی فراهم گردد و دوم عدم ارتباط با فضای مدرسه است؛ به نظر مسئله دوم مسئله اصلی ماست.
وی ادامه داد: دسترسی فقرا به اینترنت، تبلت و تلفن همراه کاری است که باید با تلاش صورت گیرد، اما همانطور که بررسی های وزارت ارتباطات نشان می دهد، بخشهایی از کشور بطور کلی به اینترنت دسترسی ندارند و حتی اگر بخواهیم برای دانش آموزان تبلت هم فراهم نماییم، مسئله را حل نمی کند اما با اهمیت تر از آن این است که آموزش و پرورش و مدرسه کارکرد آموزش صرف ندارد که ما آموزش های غیرحضوری را جایگزین مدرسه نماییم.
وی اشاره کرد: مدرسه کارکرد تربیتی دارد، شاید بعد از آن که کودک به سن آموزش می رسد، در تعلیم و تربیت مهمترین نهاد مدرسه است و بنا بر این تجربه کشورها تاکید بر این امر دارد که آموزش ترکیبی و بازگشایی مدارس در کشورها سیاست نخستی است که باید دنبال شود.
میدری معتقد است: شاید هیچ نهادی در کشور به اندازه آموزش و پرورش در وضعیت کرونائی به تغییر در شیوه ارائه خدمت کشانده نشده است.
وی ادامه داد: مدارس ما از شیوع ویروس کرونا آموزش غیرحضوری را دنبال کردند. این تغییر رفتار دائمی در دانش آموزان خواهدنمود و در بعضی از مناطق می تواند به ترک تحصیل دائمی و ورود بچه ها به بازار کار منجر شود که یک تغییر اساسی در فرهنگ کشور خواهد بود.
معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلان اینکه این تعطیلی و شیوه آموزش و نمره دهی به دانش آموزان میتواند رفتارهای نادرست را در سیستم آموزشی کشور تثبیت کند، اظهار داشت: بطور قطع آموزش و پرورش تلاش هایی دارد و نگران است.
میدری همین طور اظهار داشت: آنچه جامعه امروز را ساخته، نظام آموزشی بوده است و اگر بخواهد نابرابری در کشور کم شود، باید سیستم آموزشی عادلانه تری داشته باشیم و باید از این فرصت استفاده نمائیم تا محتوای آموزشی را از دست شرکت های تجاری در ایران در بیاوریم و آنرا امری عمومی نماییم.
منبع: انجمن پارسیان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب