وزیر كشور تاكید كرد

اعلام وضعیت ویژه برای خوزستان از امروز

اعلام وضعیت ویژه برای خوزستان از امروز

وزیر کشور با اشاره به اعلام وضعیت ویژه برای خوزستان از امروز، اظهار داشت: این وضعیت ویژه از این منظر است که همه دستگاهها فرصت ها، منابع و امکانات خودرا به سمت خوزستان روان کنند.


به گزارش انجمن پارسیان به نقل از ایسنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در آخر جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در جلسه امروزقرارگاه گزارشی از مصوبات قبلی قرارگاه عملیاتی و ستاد ملی ارائه شد که به همین دلیل تا به امروز در انجام و اجرای مصوبات در ستاد ملی و قرارگاه عملیاتی به روز هستیم که جای قدردانی از همه دستگاه های ذیربط دارد.
وی ادامه داد: گزارش دیگری درباب روند بیماری در کل کشور ارائه شد که به حمدالله به جز خوزستان در سایر استانها روند ثابت کاهشی را شاهد می باشیم که نشان از تلاش وزارت بهداشت و همه دستگاه های معین دارد.
وی اشاره کرد: از طرف دیگر رعایت، مشارکت و همکاری همه مردم در این مهم بسیار اثرگذار بوده، هر چه از مردم قدردانی نماییم زحمات و تلاش آنها را نمی توانیم جبران نماییم. مردمی که از سال ۹۸ درگیر سیل بودند. عید نوروز را نتوانستند برگزار کنند و سال ۹۹ نیز درگیر مسائل کرونا در حوزه های اقتصادی، اجتماعی و همین طور محدودیت ها بودند. پس باید از همه مردم قدردانی نماییم. بی شک همراهی مردم کلید حل مشکل این بیماری است.
وزیر کشوردر بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به انجام اقدامات مناسب ظرف دو هفته گذشته در استان خوزستان اظهار داشت: با انجام این اقدامات رعایت پروتکلهای بهداشتی در این استان از ۲۰ درصد به ۷۰ درصد بالا رفته و محدودیت های بین شهری و درون شهری به شدت اعمال و رعایت می شود. همین طور کسبه این استان نیز همکاری مناسبی داشتند و تقاضای حمایت را مطرح کرده بودند که همه این موارد مورد بررسی قرار گرفت.
وی ادامه داد: مرزها در استان خوزستان بسته است و تنها ایرانی هایی که به عراق سفر کرده بودند هنگام برگشت از آنها تست گرفته می شود که در صورت مثبت بودن به بیمارستان هدایت می شوند و اگر تست شان منفی باشند به خانه می روند.
رحمانی فضلی افزود: هنگامی که مرز بسته می شود به سایر استان های مرزی فشار می آید که قرار شد محدودیت ها در این استانها نیز اعمال شود. این شرایط تا دو هفته دیگر ادامه پیدا می کند و تلاش ما بازگشت وضعیت عادی به خوزستان است. در حقیقت به دنبال تغییر روند هستیم. ۱۲ هزار و ۵۰۰ تست روزانه توسط وزارت بهداشت انجام می شود و نیروهای مسلح نیز آمادگی خودرا برای در اختیار گذاشتن ظرفیت ها و امکانات اعلام نموده اند.
وزیر کشور اشاره کرد: از امروز برای خوزستان وضعیت ویژه اعلام نموده ایم و ویژه از این منظر است که همه دستگاهها، فرصت ها، منابع و امکانات خودرا به سمت خوزستان روان کنند تا خوزستان مشکلی نداشته باشد. همین طور در ایجاد و راه اندازی بیمارستان ها اولویت خاصی برای خوزستان در نظر گرفته شده است.
رحمانی فضلی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به نزدیکی ایام نوروز به طرح شهید سلیمانی اشاره نمود و اضافه کرد: ظرف دو هفته در طرح شهید سلیمانی مانور سراسری با اولویت استان خوزستان انجام خواهد شد. در جلسه امروز مسئول بازار و رئیس علوم پزشکی این استان ارتباطی داشتند که بعد از بحث و بررسی تصمیمات خوبی گرفته شد. امیدواریم با پیگیری تصمیمات، به زودی شاهد توفیق در این استان باشیم.
وی افزود: بی شک ما به مردم خوزستان مدیون هستیم. مردمی که سیل خوزستان را متحمل شدند، سیلی که آثار آن تا شش ماه ادامه دارد و بعد از آن نیز موضوع کرونا بود که بدین سان بازار در طول این مدت در خوزستان نتوانست کار کند. امیدواریم با کمک همه روند را تغییر دهیم و به مرحله عادی و ایمنی برسیم.



1399/12/12
21:27:22
0.0 / 5
1194
تگهای خبر: دستگاه , سفر , كشور
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
انجمن پارسیان Parsian Forum