معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش مطرح كرد

خلاقیت معلمان در استفاده از محتواهای آموزشی متنوع در آموزش مجازی

خلاقیت معلمان در استفاده از محتواهای آموزشی متنوع در آموزش مجازی

به گزارش انجمن پارسیان معاون آموزش ابتدایی درگردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان ها، مطرح کرد: خلاقیت معلمان در استفاده از محتواهای آموزشی متنوع در آموزش مجازی بروز پیدا کرد.


به گزارش انجمن پارسیان به نقل از ایسنا و بنابر اعلام مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، رضوان حکیم زاده در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان ها با تبریک عید مبعث، اظهار نمود: بعثت بر مبنای نص صریح قرآن بهترین راهبرد تربیتی را برای ما معرفی کرده است.
وی ضمن اشاره به چالش های آموزش مجازی و راهکارهای جبران افت یادگیری در دوره ابتدایی، اضافه کرد: دوران کرونا تهدیدها و فرصت هایی را به همراه داشته که همچون فرصت های آن؛ ارتقای مهارت فناوری معلمان و تهیه و تدوین منابع متنوع یادگیری در بستر فناوری است.
حکیم زاده اظهار داشت: با آموزش مجازی دیوار انحصار در تولید محتوای آموزشی شکسته شد و خلاقیت معلمان در استفاده از محتواهای آموزشی متنوع بروز و ظهور پیدا کرد.
معاون آموزش ابتدایی با اشاره به اینکه خانواده ها مشارکت های بسیار خوبی داشتند، اظهار داشت: تعطیلی مدارس سبب شد تا ارزش های کار معلمان و مدارس آشکار شود و نشان دهد این باور که فناوری می تواند جای معلم و مدرسه را بگیرد، بسیار اشتباه است.
حکیم زاده ارزشیابی موثر در فضای مجازی را چالش بزرگی دانست و اظهار داشت: در دوران کرونا افت پنهان در یادگیری داشتیم و شکاف بین فرصت های یادگیری آشکارتر شد. تا پیش از کرونا، دانش آموزان در کلاس درس و مدرسه آموزش می دیدند اما با آموزش مجازی بعضی از دانش آموزان به خاطر عدم دسترسی به موبایل و یا تبلت و کامپیوتر محروم شدند.
وی ضمن اشاره به پژوهش های بین المللی و نقش های جهانی آموزش حضوری و غیرحضوری، اظهار نمود: با انتشار کرونا و استفاده ازآموزش مجازی، معلمان در رویارویی با آموزش مجازی چهار گروه؛ معلم معتقد به آموزش مجازی، معلم دارای نگرش مثبت به آموزش اما همراه با نگرانی، معلمان بی تفاوت و معلمان آماده و خوش بین به یادگیری در فضای مجازی می باشند.
معاون آموزش ابتدایی ضمن اشاره به راهکارهای افت یادگیری، اظهار داشت: تغییر در روند کاری مدرسه، تغییر در تقویم سالانه مدارس، آموزش و توانمندسازی معلمان و استفاده ازمشارکت و همراهی خیرین همچون راهکارهایی است که درنظام های آموزشی نوین به کارگرفته شده است.
معاون آموزش ابتدایی ضمن اشاره به تغییرات اجتناب ناپذیر در دوران پسا کرونا، اظهار نمود: یادگیری می تواند در هر مکانی انجام بگیرد و آموزش فناوری برای معلمان در اولویت خواهد بود. از دیگر تغییرات اجتناب ناپذیر اجتماعی شدن در بسترهای آنلاین، تغییر در روش های یادگیری و تغییر در نقش معلمان و خانواده ها خواهد بود.




منبع:

1400/12/10
16:11:13
5.0 / 5
450
تگهای خبر: آموزش , آنلاین , علم , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
انجمن پارسیان Parsian Forum