معاون آموزشی دانشگاه صنعتی شریف؛

مدیریت آژانسی را در بخش صنعت كنار بگذاریم

مدیریت آژانسی را در بخش صنعت كنار بگذاریم

انجمن پارسیان: تهران - ایرنا - معاون آموزشی و تحصیلات تكمیلی دانشگاه صنعتی شریف اظهار داشت: به جهت اینكه بتوانیم با كشورهای دیگر در مسیر صنعت رقابت نماییم باید مدیریت آژانسی را كنار و به مدیریت نوین روی آوریم.


به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، داود رشتچیان روز پنج شنبه در دومین جشنواره ملی نوآوری محصول برتر ایرانی در دانشگاه صنعتی شریف اضافه كرد: دنیا در زمینه صنعت مسیر خودش را طی می كند و اگر نتوانیم از مدیریت نوین در تمام بخش های صنعتی، آموزشی و پژوهشی استفاده نماییم بطور قطع از دنیا عقب خواهیم ماند.
وی اظهار نمود: در كشور پتانسیل خوبی از نیروی انسانی تا منابع مالی وجود دارد اما نتوانستیم از آنها به خوبی استفاده نماییم ازاین رو برای جبران آن باید با شتاب و تمركز بیشتری پیش رویم.
وی ادامه داد: هم اكنون حدود چهار میلیون و 500 هزار دانشجو در حال تحصیل در كشور می باشند كه اگر در كمترین حالت ممكن سالانه 10 میلیون تومان برای هر دانشجو هزینه شود با دلار امروزی هزینه این تعداد بیش از 10 میلیارد دلار می گردد و به جهت اینكه این تعداد در محیط های صنعتی جذب شوند به پول و ثروت نیاز است، ازاین رو كسی نمی تواند بگوید كه در كشور پول نیست.
رشتچیان اضافه كرد: یا اینكه در حدود دو میلیون و 500 هزار آپارتمان خالی در كشور وجود دارد كه اگر قیمت هر كدام از آنها در حد متوسط 500 میلیون تومان باشد با قیمت دلار امروز حدود 300 میلیارد دلار سرمایه گذاری در بخش مسكن می شود، ازاین رو پول داریم اما سرگردان هستند و نتوانستیم آنها را جمع آوری نماییم.
وی تصریح كرد: به جهت اینكه بتوانیم با دنیا رقابت نماییم باید از پتانسیل های موجود به خوبی استفاده نماییم كه این كار هم با روی آوردن به مدیریت نوین امكان پذیر است.


***عزم شركت ها رمز موفقیت كسب و كار
همچنین محمد ناطق دبیر شورای سیاستگذاری دومین جشنواره ملی نوآوری محصول برتر ایرانی اظهار داشت: هر چند فضای كسب و كار ما در شاخص های نوآوری فضای مساعدی نیست اما عزم و اراده شركت ها می تواند برای مساعد كردن آن مفید باشد.
وی با اشاره به اینكه برخی معتقدند نوآوری تكرار شدنی نیست اضافه كرد: بر خلاف نظر این افراد، نوآوری فرایند پیچیده ای نیست و می تواند بعنوان یك فرایند تكرار پذیر مداوم تكرار شود فقط به عزم، اراده و تلاش نیاز دارد.
ناطق ادامه داد: در این راستا دبیرخانه اجرایی جشنواره مركز نوآوری محصول را دانشگاه شریف بوجود آورده كه بر بر روی توسعه و نوآوری محصول كار می كند و در این راه تجربیات شركت های موفق را جمع آوری می كند كه با این كار می تواند به ادامه مسیر نوآوری كمك نماید.
وی اضافه كرد: همینطور یك گروه پژوهشی نوآوری محصول هم بوجود آمده كه با عنوان تولید و انتشار دانش تخصصی فعالیت می كند، همینطور قصد داریم در ماه های آینده همایش و سمینارهای تخصصی در این زمینه برگزار نماییم.
وی با اشاره به ایجاد كلینیك نوآوری محصول در دانشگاه شریف تصریح كرد: زمانی كه بتوانیم بازار را بشناسیم و بینش خوبی از آن داشته باشیم موفق خواهیم شد كه این كلینیك با این هدف بوجود آمده است.
دومین جشنواره ملی نوآوری محصول برتر ایرانی با همكاری و تلاش دانشگاه صنعتی شریف و حمایت ستاد توسعه فرهنگ، علم و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و پژوهشكده سیاست گذاری علم، فناوری و صنعت دانشگاه صنعتی شریف، مركز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت آموزش و پژوهش وزارت صنعت معدن و تجارت برگزار گردید.
علمی 9014** 1418
خبرنگار: كیمیا عبدالله پور ** ناشر: مریم برزآبادی


1396/11/08
13:12:11
5.0 / 5
5297
تگهای خبر: جشنواره , شركت , علم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۲
انجمن پارسیان Parsian Forum