تشخیص شورای شهر تهران به باغ بودن زمینی در منطقه ۱

تشخیص شورای شهر تهران به باغ بودن زمینی در منطقه ۱

انجمن پارسیان: اعضای شورای اسلامی شهر تهران پلاك ثبتی به مساحت ۷۰۶ متر مربع واقع در منطقه یك را بعنوان باغ تشخیص دادند.



به گزارش انجمن پارسیان به نقل از ایسنا اعضای شورای اسلامی شهر تهران در یكصد و شصت و هشتمین جلسه علنی این شورا بررسی پلاك ثبتی به مساحت ۷۰۶ متر مربع واقع در محدوده ولنجك منطقه یك در خصوص باغ بودن یا نبودن را در دستور كار خود داشتند كه در همین زمینه محمد سالاری در تشریح این ملك اظهار داشت: بر مبنای نظر كمیسیون ماده ۷ در سال ۱۳۸۶ این ملك باغ تشخیص داده شده. بنابراین بنا به نظر كمیسیون شهرسازی شورا هم این ملك باغ است.

در ادامه مجید فراهانی - یكی دیگر از اعضای شورای شهر تهران - اظهار داشت: این ملك یك حمام بود كه قطعه زمینی با یك درخت در آن وجود دارد و در سند ملك تاكید شده كه این زمین حمام است.

وی تصریح كرد: اگر در سند قید شود كه این زمین باغ بوده اما تنها یك درخت در این زمینه وجود داشته باشد و عنوان شود كه زمین مشجر است و بن درخت موجود هم ۲۹۰ سانتی متر است و با عنایت به در نظر گرفتن این كه امروز دیگر كسی از حمام عمومی استفاده نمی كند طبیعتا مالك باید به دنبال تغییر كاربری باشد. نباید حقوق مردم را تنها برای یك درخت با محیط بن كم تضییع نماییم.

در ادامه صدر اعظم نوری - رئیس كمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران - هم اظهار داشت: این پرونده ۹ مهر ماه ۹۶ وارد شورا شد و دو سال است كه در شورا مانده در چنین شرایطی رای دادن به این پرونده چه محلی از اعراب دارد؟

وی افزود: ملاك وضعیت فعلی ملك نیست. ما املاكی داریم كه باغ تشخیص داده شده و امروز هیچ درختی در آن وجود ندارد. این ملك به علت قطع زیاد درختان تبصره یك ماده شش شده و بدین سان شهرداری مكلف است ملك را تصرف كند. از سال ۱۳۸۶ تابحال پلیس امنیت معطل شورا است و هنوز جوابی داده نشده است. در این ملك خیلی بیشتر از یك درخت وجود داشته است و درختان قطع یا خشك شده اند اما وجود همین یك درخت باقی مانده نشان داده است كه كه شرایط این زمین چگونه بوده است.

علی اعطا - سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران - هم در مورد این ملك اظهار داشت: به استناد این كه كاربری این زمین حمام است نمی توان اظهار داشت كه این زمین باغ نیست. بطور قطع كاربری از موقعیت باغ متفاوت می باشد و هر نوع كاربری می تواند در باغ صورت گیرد. آئین نامه ای كه ما به آن استناد می نماییم سند را ملاك قرار می دهیم و در سند این زمین عنوان مشجر اعلام شده است. بنابراین فارغ از همه موارد این زمین برابر آئین نامه باغ است.

به گزارش انجمن پارسیان به نقل از ایسنا در نهایت اعضای شورای اسلامی شهر تهران بعد از بحث و بررسی با ۱۲ رای موافق و دو رای موافق نظر كمیسیون در خصوص باغ بودن این زمین را به تصویب رساندند.




1398/07/09
14:06:48
5.0 / 5
4355
تگهای خبر: حقوق
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۴
انجمن پارسیان Parsian Forum