تصاویر خورشیدگرفتگی امروز در كشورهای آسیایی

تصاویر خورشیدگرفتگی امروز در كشورهای آسیایی

انجمن پارسیان: امروز در بخش هایی از آسیا خسوف چنبری صورت گرفت. ساكنان ایران و عربستان تا هند، مالزی، سنگاپور، اندونزی و فیلیپین می توانستند این رویداد را تماشا كنند.


به گزارش انجمن پارسیان به نقل از مهر، هزاران تماشاچی در كشورهای آسیایی به آسمان چشم دوختند تا شاهد «خورشیدگرفتگی حلقه آتش» باشند. در این نوع خورشید گرفتگی ماه به اندازه ای به زمین نزدیك نیست كه خورشید را كاملا بپوشاند و بدین سبب قسمتی از آن از زمین قابل رصد است.
این رویداد كه خسوف چنبری نام دارد از كشورهای ایران، عربستان سعودی و عمان تا هند، مالزی، سنگاپور، اندونزی و فیلیپین قابل رصد بوده است.
در خسوف چنبری حلقه نورانی از خورشید از پشت ماه پیدا است. خسوف چنبری در جزیرهPulau Gin Besar در اندونزی طولانی تر از مناطق دیگر قابل بررسی بود.
هزاران ستاره شناس آماتور از سراسر جهان به سنگاپور سفر كردند تا این رویداد جالب را تماشا كنند.
جیسون تنگ یكی از تماشاچیان این رویداد در سنگاپور می گوید: فكر می كنم خسوف چنبری بعدی ۴۰ سال دیگر اتفاق بیفتد.
این رویداد در جنوب هند نیز قابل رصد بود. جالب آنكه وقوع خسوف سبب شد یك مسابقه كریكت با دو ساعت تاخیر صورت گیرد. ایالت اوریسا در شرق هند نیز امروز را تعطیل رسمی اعلام نمود و تمام ادارات دولتی، دادگاه ها، مدارس و دانشگاه ها تعطیل بودند.
اما در نیو دهلی ابرها و آلودگی فضا چشم انداز این رویداد را پوشانده بودند. نارندا مودی نخست وزیر هند در توئیتر نوشت: من هم مانند بقیه مردم هندوستان هیجان زده بودم. متاسفانه نتوانستم به سبب ابرها خسوف را بطور كامل تماشا كنم.



منبع:

1398/10/08
20:23:57
5.0 / 5
4218
تگهای خبر: دانشگاه , سفر , كشور
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۵
انجمن پارسیان Parsian Forum