رئیس پلیس امنیت اقتصادی خبر داد

كشف ۱۰ تن موادضدعفونی و ۱۰ میلیون تجهیزات بهداشتی و دستگیری 40 محتكر

كشف ۱۰ تن موادضدعفونی و ۱۰ میلیون تجهیزات بهداشتی و دستگیری 40 محتكر

انجمن پارسیان: رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا از كشف ۱۰ تن ماده ضدعفونی كننده و ۱۰ میلیون و ۵۷۵ هزار و ۳۷۶ عدد انواع تجهیزات بهداشتی در كشور طی ۴۸ ساعت گذشته اطلاع داد.


به گزارش انجمن پارسیان به نقل از ایسنا، سردار محمدرضا مقیمی در تشریح جزئیات این خبر تصریح كرد: طرح عملیاتی و سراسری مقابله با احتكار كنندگان كالا بخصوص تجهیزات بهداشتی در سطح كشور همچنان در اولویت اول مأموریت های پلیس امنیت اقتصادی می باشد.
وی ادامه داد: در قرارگاه مبارزه با جرایم اقتصادی هم برپایه برنامه ریزی های انجام شده مبارزه با جرم احتكار كالا تشدید و كارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی به صورت مستمر و شبانه روزی و بازدید میدانی از انبارهای كالا، نحوه توزیع كالا و تجهیزات بهداشتی را مورد بررسی قرار می دهند.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا ضمن اعلام آمادگی این پلیس در مقابله و مبارزه با احتكار كالا اظهار داشت: در طرح سراسری مقابله با احتكار كنندگان كالا بخصوص تجهیزات بهداشتی، در بازرسی از انبارها و مراكز توزیع طی ۴۸ ساعت گذشته ۱۰ تن ماده ضدعفونی كننده و ۱۰ میلیون و ۵۷۵ هزار و ۳۷۶ عدد انواع تجهیزات بهداشتی شامل ۱۱۷هزار و ۵۶۵ عدد انواع ماسك، ۱۰ میلیون و ۴۳۶ هزار و ۲۲۵ عدد انواع دستكش بهداشتی، ۱۲ هزار و ۵۳۵ بطری انواع مواد ضد عفونی كننده و ۵۱ طاقه پارچه مخصوص تولید ماسك و ۹۰۰۰ گالن محلول اسید دستگاه دیالیز احتكاری كشف و بعد از طی مراحل قانونی توسط مراجع مربوطه بین مراكز بهداشتی و افراد صدمه پذیر توزیع شد.
سردار مقیمی اضافه كرد: در این رابطه ۴۰ متهم دستگیر و شش خودور هم توقیف شد و بعد از تشكیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا احتكار كالاهای ضروری مردم در شرایط حساس كنونی را جرمی بسیار سنگین و غیر اخلاقی عنوان و خاطرنشان كرد: پلیس امنیت اقتصادی برابر قانون با افرادی كه با سوء استفاده از شرایط خاص جامعه دست به سودجویی زده و امنیت و سلامت مردم را به مخاطره می اندازند، برخورد قاطع كرده و تا آخر در كنار مردم است.
وی با اشاره به این كه بیشترین كشفیات در استان های تهران، اصفهان و آذربایجان غربی بوده، از شهروندان خواست به محض اطلاع از هرگونه اقدام افراد فرصت طلب و سودجو در خصوص افزایش قیمت، احتكار و... مبحث را برای اقدام قانونی به مركز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع رسانی كنند.
برپایه گزارش سایت پلیس، سردار مقیمی در خاتمه اظهار داشت: در مجموع پلیس امنیت اقتصادی از شروع طرح مبارزه با احتكار كالاهای بهداشتی (از دوم اسفند ماه سالجاری تاكنون)، موفق به كشف ۱۰ تن ماده ضد عفونی كننده به همراه ۲۷ میلیون و ۳۴۹ هزار و ۲۹۳ عدد تجهیزات بهداشتی شده است.



1398/12/11
21:07:27
5.0 / 5
3541
تگهای خبر: دستگاه , سایت , كشور
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
انجمن پارسیان Parsian Forum