رشد شگرف علمی بعضی از كشورها مرهون سیستم های دانش بنیان است

رشد شگرف علمی بعضی از كشورها مرهون سیستم های دانش بنیان است

انجمن پارسیان: تهران-ایرنا- دبیرعلمی نخستین همایش ملی كاربردهای فناوری اطلاعات در حوزه توسعه علمی و ارتقا كیفیت سلامت با رویكرد اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: رشد شگرف علمی بعضی از كشورها ی غربی و هم معدودی از كشورهای آسیایی، مرهون شكل گیری سیستم های دانش بنیان است.


دكتر حمید مقدسی روزپنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اضافه كرد: كشورهای توسعه یافته غربی بطورجدی از اوایل سال 1990 با تولید سیستم های دانش بنیان، به تولید دانش در حوزه های مختلف پرداختند و با استفاده از سیستم های مدیریت دانش، بستر شكل گیری سیستم های خرد بنیان را پدید آوردند.
وی با اشاره به اینكه با شروع سال 1990 همگرایی علوم بطورعملی روی داد، اظهارداشت: از آثار این همگرایی، پدیده انبوه داده است كه از سال 2000 توجه مدیریت جهان غرب را بخود معطوف كرد.
دانشیار دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی با اشاره به اینكه ازآن سال پرداختن به فناوریهای همگرا شامل: نانو(Nano)، بایو(Bio)، اطلاعات (Information)، و هم علم شناخت (Cognitive Science) از مهمترین برنامه های كشورهای غربی محسوب شده است، بطوریكه از آن طریق علاوه بر بالا بردن سطح سلامتی مردم، در مسیر افزایش توانایی و عملكردهای انسانی قدم بر می دارند.
مقدسی با اشاره به اینكه 'پیشرفتهای علمی وفناورانه جامعه مستلزم وجود سیستم های دانش بنیان وخردگرا است ' اظهار داشت: با استفاده از تولید چنین سیستم هایی می توان سوالات گوناگون حوزه های علمی را شناسایی كرد و پاسخ مناسب داد.
وی توجه ذهن آكادمیك كشور به ضرورت مدیریت دانش بوسیله سیستم های مبتنی بر فناوری اطلاعات دانست و اظهارداشت: ملموس كردن چگونگی رشد سریع علمی و اقتصادی كشور در پرتو بكارگیری سیستم های مدیریت دانش، از دیگر ثمرات برگزاری همایش های كاربرد فناوری اطلاعات به حساب می آید.
دكترمقدسی خاطرنشان كرد: حوزه بهداشت كشور هم ضمن بهره مندی از ثمرات علمی بكارگیری فناوری اطلاعات، بصورت عملی و فناورانه، شاهد پیشرفت سلامت الكترونیك و سلامت همراه خواهد شد.
وی اظهار داشت: با توسعه این شبكه ملی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی كشور در اجرای وظیفه خطیر خود كه همانا رصد كردن دقیق وضعیت سلامتی پیكره جامعه و ارتقای آن است، بسیار موفق خواهد بود.
نخستین همایش ملی كاربردهای فناوری اطلاعات در حوزه توسعه علمی و ارتقا كیفیت سلامت با رویكرد اقتصاد مقاومتی 29 بهمن در تهران برگزارمی شود.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با كانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سید جواد ال داود انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/ 7243 / 1539


1396/10/22
22:36:19
5.0 / 5
4661
تگهای خبر: فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۴
انجمن پارسیان Parsian Forum