رونمایی از هاچ بک جدید رنو با طراحی عجیب
به گزارش انجمن پارسیان، نسل جدید رنو کلیو برای سال 2026 با طراحی تهاجمی تر، کابین دیجیتال و پیشرانه هیبریدی قدرتمندتر از طریق رسیده است تا سلطنت خویش را در بازار ادامه دهد.
به گزارش انجمن پارسیان به نقل از خبر آنلاین، به نقل از پدال، رنو از نسل جدید کلیو، پرفروش ترین خودروی فرانسوی تاریخ در نمایشگاه مونیخ رونمایی نمود. این هاچ بک محبوب که از سال ۱۹۹۰ تا حالا بالاتر از ۱۷ میلیون دستگاه فروش داشته، حالا با چهره ای بطورکامل جدید، کابینی الهام گرفته از مدلهای برقی جدید رنو و پیشرانه های هیبرید، آماده است تا جایگاه خودرا به عنوان پرفروش ترین خودروی اروپا مستحکم تر کند. نسل جدید کلیو نه فقط از نظر ظاهری، بلکه از نظر ابعادی نیز بزرگ تر شده و حس یک خودروی رده بالاتر را القا می کند.
طراحی تهاجمی تر با دی لایت های C شکل جدید و جلوپنجره ای با الگوهای لوزی شکل، امضای جدید طراحی رنو را به نمایش می گذارد. در مدل پرچم دار اسپریت آلپین، رینگ های ۱۸ اینچی با طراحی پیچیده و اسپویلر سقفی بزرگ، ظاهر اسپرت این خودرو را تکمیل می کنند. در داخل کابین، رنو با الهام از رنو ۵ برقی، یک چیدمان دو صفحه نمایش را جایگزین کرده است. در تریم های بالاتر، دو نمایشگر ۱۰٫۱ اینچی وظیفه نمایش اطلاعات و سرگرمی را بر عهده دارند. بااین حال، رنو برعکس خیلی از رقبا، دکمه های فیزیکی کنترل سیستم تهویه را حفظ نموده است. یکی از تغییرات مهم، حذف اهرم دنده بزرگ در مدلهای اتوماتیک و جایگزینی آن با یک شیفتر روی ستون فرمان است که فضای کنسول مرکزی را آزادتر کرده است.
شاید بزرگ ترین تحول در زیر کاپوت رخداده باشد برای اینکه رنو بطور رسمی با پیشرانه دیزلی ۱٫۵ لیتری dCi خداحافظی کرده و تمرکز خودرا روی انتخابهای بنزینی و هیبریدی گذاشته است. سیستم هیبریدی E-Tech حال از یک موتور ۱٫۸ لیتری تنفس طبیعی با چرخه اتکینسون در کنار دو موتور برقی بهره می گیرد که مجموعاً ۱۶۰ اسب بخار قدرت تولید می کنند (۱۵ اسب بخار بیش از قبل). شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت این مدل با یک ثانیه بهبود، به ۸٫۳ ثانیه رسیده است. رنو ادعا می کند این مدل می تواند تا ۸۰ درصد از مسافت های شهری را در حالت تمام برقی طی نماید و با یک باک پر، به برد پیمایشی ۱۰۰۰ کیلومتر برسد. مصرف سوخت ترکیبی آن نیز به عدد فوق العاده ۳٫۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر کاسته شده است.
برای مدلهای پایه، یک موتور ۱٫۲ لیتری توربوشارژ سه سیلندر با ۱۱۵ اسب بخار قدرت و ۱۹۰ نیوتن متر گشتاور درنظر گرفته شده که با گیربکس دستی یا اتوماتیک دوکلاچه عرضه می شود. علاوه بر این، یک نسخه دوگانه سوز (LPG) با نام Eco-G نیز با قدرت ۱۲۰ اسب بخار و ۲۰۰ نیوتن متر گشتاور ارائه خواهد شد. با معرفی کلیو جدید در کنار مدلهای برقی رنو ۴ و ۵ و توئینگو که در راه هستند، رنو بار دیگر تعهد جدی خودرا به بازار خودرو های کوچک و شهری نشان داده است.
۵۸۳۲۲
این پست را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این پست