نیسان اسکای لاین ۴۰۰R رونمایی گردید، عکس
به گزارش انجمن پارسیان، بازگشت باشکوه اسکای لاین؛ نیسان با نسخه ی خاص و کمیاب این سدان افسانه ای، بار دیگر طرفداران سرعت و اصالت ژاپنی را هیجان زده کرده است.
به گزارش انجمن پارسیان به نقل از خبر آنلاین و بر طبق گزارش زومیت، اینفینیتی سال قبل تولید مدل Q۵۰ را در آمریکای شمالی متوقف ساخت تا تمرکز خودرا روی خودرو های شاسی بلند معطوف کند، اما داستان این سدان محبوب هنوز تمام نشده است. نسخه ی دیفرانسیل عقب خودرو مذکور در ژاپن با نام نیسان اسکای لاین (Skyline) بازهم به فروش می رسد و حالا نسخه ی خاصی به نام ۴۰۰R Limited نیز برای خداحافظی با نسل فعلی معرفی شده است که احتمالا آخرین نسخه ی قبل از معرفی نسل جدید در اواخر این دهه خواهد بود.
به نوشته ی Motor۱، نیسان تولید اسکای لاین ۴۰۰R را به ۴۰۰ دستگاه محدود کرده و آنرا فقط برای بازار ژاپن درنظر گرفته است. این خودرو از رینگ های ۱۹ اینچی با عرض بیشتر و لاستیک های دانلوپ بهره می برد و سیستم تعلیق جلوی آن نیز سفت تر شده است. همچنین، نیسان پدهای ترمز بهبودیافته و میل تعادل عقب تقویت شده را برای بهبود پایداری در پیچ ها درنظر گرفته است. استفاده از فیبرکربن در قاب آینه های جانبی و اسپویلر عقب نیز جلوه ی اسپرت تری به خودرو داده است.
Nissan
نشان مخصوص اسکای لاین در کابین با شماره تولید منحصربه فرد روی کنسول میانی نصب شده اند تا خاص بودن هر خودرو را یادآوری کند. داشبورد مرکزی این ماشین از جنس فیبرکربن است که فضای داخلی را از نسخه ی معمولی متمایز می کند. زیر کاپوت موتور VR۳۰DDTT قرار دارد؛ پیشرانه ی ۶ سیلندر توئین توربو ۳ لیتری که ۴۰۰ اسب بخار قدرت تولید می کند. براستی، این مدل معادل نسخه ی Q۵۰ Red Sport ۴۰۰ از اینفینیتی به حساب می آید و از همان ساختار فنی بهره می برد.
Nissan
فروش اسکای لاین ۴۰۰R Limited بصورت «اولین سفارش، نخستین تحویل» صورت می گیرد و قیمت آن ۶٬۹۳۵٬۵۰۰ ین (حدود ۴۵٬۴۰۰ دلار) اعلام شده است. این مبلغ حدودا سه هزار دلار گران تر از نسخه ی معمولی R۴۰۰ است که بازهم در ژاپن فروخته می شود و بیشتر از تیپ های چهارسیلندر GT Type P و SP قرار دارد. ارزان ترین نسخه از خانواده اسکای لاین در حال حاضر حدود ۳۵٬۶۰۰ دلار قیمت دارد.
Nissan
عرضه ی اسکای لاین ۴۰۰R جدید هم زمان با انتشار جزئیاتی از نسل بعدی این سری انجام شده است؛ مدلی که براساس گفته ی تیگو کاسترو معاون بخش آمریکای اینفینیتی، در سال ۲۰۲۷ معرفی خواهد شد و نقش جانشین معنوی Q۵۰ و Skyline فعلی را ایفا می کند. کاسترو همین طور احتمال استفاده از گیربکس دستی را رد نکرده است. بر اساس گزارش ها نسل بعدی از همان موتور ۳ لیتری توئین توربو نیسان Z استفاده خواهد نمود که احتمالا تا ۴۵۰ اسب بخار قدرت تولید می کند.
با وجود تمرکز اینفینیتی بر خودرو های شاسی بلند، عرضه ی باردیگر یک سدان اسپرت می تواند به احیای برند کمک کند؛ برندی که فروش آن از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۴ بالاتر از ۶۲ درصد کم شده است. شاید نسل جدید Q۵۰ فروش شایان توجهی نداشته باشد، اما بطور قطع می تواند تصویر تازه و هیجان انگیزی از این برند لوکس ژاپنی عرضه نماید.
منبع: انجمن پارسیان
این پست را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این پست